Παρασκευή, Ιουνίου 02, 2006
posted by Librofilo at Παρασκευή, Ιουνίου 02, 2006 | Permalink
Ο αξιότιμος Κος Ευσταθιάδης (αφιερωμένο στον "Αθήναιο")
Η συλλογή μικρών ιστοριών του Γ.Ευσταθιάδη "ΔΩΜΑΤΙΟ ΠΑΝΤΟΥ" (75)μου δημιούργησε μεγάλη ψυχική ευφορία.Περνώντας μερικές ώρες με αυτό το κομψοτέχνημα λόγου και ουσίας,νιώθεις σαν να τσιμπολογάς μαστορικά φτιαγμένο finger food .Η μουσική που ταιριάζει στο διάβασμα του,είναι cool jazz μπορεί και Satie,ίσως Debussy...Με ευχαρίστηση διαβάζω όπου πετύχω, άρθρα του Γ.Ευσταθιάδη,όμως τα βιβλία του μ'αρέσουν περισσότερο.Εκεί παρουσιάζεται πιό απελευθερωμένος και παίζει με τα αγαπημένα του θέματα (γαστρονομία και μουσική),απογειώνοντας τα με τέτοιο τρόπο,που όταν ο πιανίστας σε μία ιστορία παίζει το LA MER ο απλός αναγνώστης το ακούει και αυτός.
Στην συλλογή ΔΩΜΑΤΙΟ ΠΑΝΤΟΥ υπάρχουν 2 διηγήματα διαμάντια,"Ο συνοδός της νύχτας"και το "Βιολοντσέλο",που θεωρώ ότι θα πρέπει να αποτελέσουν υπόδειγμα στους Έλληνες "συγγραφείς",πως με απλά υλικά μπορείς να φτιάξεις ωραία λογοτεχνία-όπως ένας καλος μάγειρας μπορεί με απλά υλικά να φτιάξει αριστουργηματικό φαγητό.
Διαβάζοντας προσεκτικά το blog του "Αθήναιου" έχω παρατηρήσει "εκλεκτικές συγγένειες" με το γράψιμο του Ευσταθιάδη.Φαντάζομαι τον Ευσταθιάδη 25 χρόνια νεώτερο,θα έγραφε κάπως έτσι.Ελπίζω να μην παρεξηγηθεί ο φίλτατος "Αθήναιος",καταλαβαίνει ότι δεν υπονοοώ κάτι.
Εκπληκτική είναι και η προηγούμενη συλλογή διηγημάτων του Ευσταθιάδη "ΜΕ ΓΕΜΑΤΟ ΣΤΟΜΑ",αλλά γι'αυτήν θα μιλήσω κάποια άλλη στιγμή.Βιβλία απόλαυσης και τα δύο.
 



10 Comments:


At 2/6/06 19:24, Blogger Αθήναιος

Μάλιστα. Λοιπόν. Ένα φεγγάρι ήμουν συμμαθητής με το μεγάλο γιό του κυρίου Ευσταθιάδη. Έτσι τον γνώρισα κ είναι εκείνος που μου βρήκε την πρώτη μου δουλειά ως κειμενογράφος σε διαφημιστική εταιρεία, την Bold του μέντορά μου Κώστα Μαρτσούκου.Βέβαια δούλευα νωρίτερα σε άλλα " μετερίζια".

Ο κ. Ευσταθιάδης είναι γνωστός ως διαφημιστής βέβαια αλλά κ για τα γραπτά του για τη γαστρονομία. Ελάχιστοι ξέρουν τη πιο σημαντική του δουλειά, την ποιητική.

Γνωριζόμαστε πολλά χρόνια κ ξέρει κ το πέρασμά μου από τις κουζίνες αλλά ποτέ δεν τόλμησα να του πω ότι γράφω ως Αθήναιος. Ο λόγος;

Γιατί δεν μου αρέσουν καθόλου τα κείμενά του για τη γαστρονομία. Μου έχουν κάνει τρεις φορές δώρο το τελευταίο του βιβλίο κ δεν το έχω ανοίξει.

Ανίερο; Ίσως όμως σε αυτά πάντα εμπιστεύομαι το γούστο μου.

Ευχαριστώ πάρα πολύ για την αφιέρωση. Ε ΤΩΡΑ θα αναγκαστώ να το διαβάσω το βιβλίο. :-)

 

At 4/6/06 13:46, Blogger Librofilo

Τα γραπτά του γιά την γαστρονομία παρουσιάζουν διάφορες εμμονές.Μ'αρέσει το στυλ του,ο τρόπος γραφής του,δεν εξετάζω καθόλου τις κρίσεις του γιά τα φαγητά-κάτι που θεωρώ απόλυτα υποκειμενικό.Τα μικρά του πεζά μ'αρέσουν πολύ,όπως φάνηκε και από το post.Κάτι τρέχει με τους πρώην ή νυν διαφημιστές όπως ο Α.Κυριακίδης,ο Ν.Δήμου και ο Ευσταθιάδης.Όλων αυτών τα μικρά κείμενα είναι έξοχα.Περισσότερο απ'όλους προτιμώ τον Κυριακίδη,μου πάει πολύ ως persona.

 

At 4/6/06 21:21, Blogger Αθήναιος

Ο κ. Δήμου αποποιείται ελαφρώς τον τίτλο του διαφημιστή κ αυτό με ενοχλεί κάπως αν κ δεν μπορεί ο καθένας μας να επιβάλλει στον άλλο τον τίτλο που επιθυμεί να αποδίδει στον εαυτό του.

Ναι είναι παρατηρημένη η ενασχόληση των διαφημιστών με τη γαστρονομία. Η διαφορά η δική μου απ'όσους αρθρογραφούν για κουζίνα αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι ότι έχω πολύ μεγάλη εμπειρία από τις επαγγελματικές κουζίνες.

Ο Κυριακίδης είναι μεγάλος ατακαδόρος.

Άλλο κοινό που έχουν οι παραπάνω είναι οι γνώσεις τους για την κλασική μουσική κ μια τάση στη μελαγχολία. :-)

 

At 5/6/06 13:10, Blogger Ελένη

Τώρα δεν θέλω να την πω στον Αθήναιο αλλά αυτη η Γαστρονομία πια είναι πολύ υπερτιμημένη ενασχόληση. Δεν είναι τυχαίο που ασχολούνται οι Διαφημιστές με αυτή οι οποίοι διαφημιστές, ε, δεν φημίζονται για το βάθος των πνευματικών τους πονημάτων. Θα έλεγα ότι τα γαστρονομικά τους κείμενα είναι ο,τι πιο βαθύ έχουν γράψει. Δεν το λέω επικριτικά, είναι η φύση του διαφημιστικού κειμένου τέτοια.

 

At 7/6/06 19:15, Blogger scalidi

Αγαπητέ LIbrofilo, σε έχουμε χάσει αυτή την εβδομάδα. σε διαβάζω ανελλιπώς, οπότε περιμένω το επόμενο ποστ σου. ελπίζω να είσαι καλά

 

At 8/6/06 11:54, Blogger Librofilo

@scalidi>Σ'ευχαριστώ,ήμουν στη Ρώμη γιά επαγγελματικούς λόγους,γύρισα χθες το βράδυ.Θα επανέλθω δριμύτερος.

 

At 8/6/06 12:00, Blogger Librofilo

@Αθήναιε+@ελένη>Δεν μ'ενοχλεί που ο Κυριακίδης είναι ατακαδόρος.Εγώ βλέπω έναν πολύ μορφωμένο άνθρωπο,κάπου συμπίπτουν πολύ τα γούστα μας-μόνο στο ποδόσφαιρο τα χαλάμε.Διαφημιστές+γαστρονομία είναι ενδιαφέρων συνδιασμός,αλλά νομίζω ότι γράφουν καλά και γιά άλλα πράγματα.Τέλος πάντων νομίζω ότι το θέμα είναι of minor importance,αν απολαμβάνεις ένα κείμενο σε νοιάζει πολύ το background αυτού που το έγραψε??Ωχ,μάλλον άνοιξα θέμα τώρα...

 

At 8/6/06 13:12, Blogger scalidi

Α, ωραία. Περιμένουμε νέα από την "αιώνια πόλη".

 

At 8/6/06 16:07, Blogger Librofilo

@scalidi>Γιά την "αιώνια πόλη" αποκλείεται..Όπως θα έχεις καταλάβει γράφω μόνο γιά βιβλία.Πάντως παραμένει υπέροχη και πολύ ζωντανή.

 

At 9/6/06 14:16, Blogger scalidi

Εννοούσα νέα ερεθίσματα από κει που πάντοτε μπορεί να αξιοποιηθούν και να συνεκτιμηθούν με το βιβλιογραφικό ενδιαφέρον

 

Δημοσίευση σχολίου

~ back home