Χα,χα
Σε όλα τα ρεύματα είμαι κοντρα αν το θέλεις. Ανάπλους=Κόντρα στο ρεύμα, έπαιξα με τον τίτλο του βιβλίου. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα. Την "Ορθοκωστά" την θεωρώ μεγάλο βιβλίο, σίγουρα παίρνει θέση, που ενοχλεί αρκετούς, αλλά λογοτεχνικά "λέει" και αυτό με ενδιαφέρει. Θεωρώ ότι το κάθε πράγμα/γεγονός πρέπει να κρίνεται ανάλογα με τις συνθήκες που διαδραματίστηκε. Τονίζω την "αγιοποίηση" του Κατσαρέα, από τα λίγα που διάβασα γι'αυτόν οι απόψεις διίστανται (το λέω ευγενικά),αλλά μ'αρέσει η ειρωνία που βγάζει ο Βαλτινός στο τέλος.
Το "σκάστε και σκύψτε" που λες (ομολογώ ότι ως όρο δεν τον είχα ξαναδεί) νομίζω ότι μόνο η Ιστορία μπορεί να το κρίνει και όχι εμείς που βιώνουμε τα πράγματα αυτή τη στιγμή. Η μόνη ομοιότητα του Βαλτινού που βρίσκω με την Δημουλά, είναι στην ηλικία.
Ευχαριστώ για το σχόλιο
At 11/5/13 12:18,
Η"Ορθοκωστα" ειναι το βιβλιο του δοσιλογισμου. Δεν μπορει για χαριν της λογοτεχνιας και του διαβασματος να ισοπεδωνοντα τα παντα. Δεν ειναι το ιδιο οι συνεργατες των γερμανων, που σκοτωσαν, εκαψαν,βασανισαν, βιασαν γυναικες, εκλεψαν τροφιμα και λαδι για το γερμανικο στρατο με τους ανθρωπους που αντισταθηκαν σε ολα αυτα. Και που πολυ καλα εκαναν και στο μελιγαλα και οπουδηποτε αλλου τιμωρησαν τετοιου ειδους καθαρματα. Δεν θα ξεπλυνουμε τα εγκληματα των ταγματασφαλιτων για χαριν της αναγνωσης και ενος συγγραφεα. Αντε πια...
ΓΙΩΡΓΟΣ Σ.
Αγαπητέ Γιώργο Σ.
Κάτι δεν καταλαβαίνω εγώ ή εσείς δεν πιάσατε το νόημα αυτών που γράφω (αν διαβάσατε το ποστ και δεν το παρατήσατε μόλις αναφέρθηκε το "Ορθοκωστά").
Την μισαλλοδοξία δεν την αντέχω, οπότε δεν θα με παρασύρετε σε κουβέντα περί "δίκαιης τιμωρίας" ή λοιπών εξισώσεων - για μένα (και μάλλον για την Ιστορία), ο Μελιγαλάς ήταν τεράστιο έγκλημα.
Ο Βαλτινός δεν γραφει ιστορικά βιβλία, μυθοπλασία γράφει, και μ'αυτόν τον τρόπο περνάει τις απόψεις του. Αν ήταν Ιστορικός θα τον διάβαζα αλλιώς ή μπορεί και να μη τον διάβαζα καθόλου.
Το "άντε πια" ελπίζω να φανερώνει τις προθέσεις σας να μη ξαναδιαβάσετε το blog, πράγμα που σας ομολογώ δεν με χαλάει καθόλου.
At 12/5/13 03:50,
Θα μπορουσα να γραψω αρκετα πραγματα για το ποσο αντιδραστικα ειναι καποια απο αυτα που γραφεις, αλλα δεν θα μπω καν στον κοπο γιατι νομιζω οτι δεν αξιζει. Ειναι της μοδας τωρα τελευταια αλλωστε στους "διανοουμενιστικους" κυκλους η αναθεωρηση της ιστοριας ακομα κι αν προκειται για λογοτεχνια.
Μονο και μονο που γραφεις οτι ο Μελιγαλας ηταν "τεραστιο εγκλημα" ειναι οτι πιο αντιδραστικο υπαρχει, ιδιαιτερα στη σημερινη εποχη που ζουμε οπου οι απογονοι των δοσιλογων εχουν σηκωσει για τα καλα κεφαλι...
Απλα δυο λογια. Στο Μελιγαλα δοθηκε μαχη. Απο τη μια αυτοι που αντισταθηκαν και απο την αλλη αυτοι που σκοτωσαν, βιασαν γυναικες, ληστεψαν, βασανισαν, εκαψαν σπιτια, αν αυτο σου λεει κατι... Και απλα εχασαν, με τις ακολουθες συνεπειες. Οχι να τους ριξουν στην πηγαδα οι οργανωμενοι ανταρτες αλλα πληθος λαου απο τα γυρω χωρια που ειχαν υποφερει για 4 ολοκληρα χρονια. Και αυτο δεν λεγεται μισσαλοδοξια. Ας ζουσε τοτε, ας ειχες περασει ολα αυτα και μετα μιλα τοσο ψυχραιμα για "τεραστιο εγκλημα" Προς το παρον καναπες, κλασσικη μουσικη, και κρισεις περι μισαλοδοξιας.
Επισης, ουτε ειχα σκοπο να απαντησω σε τετοιο υφος και ουτε ειχα σκοπο να μη συνεχιζω να διαβαζω το blog αλλα η αγενεια σου ισως με κανει να αλλαξω γνωμη. Κριμα γιατι το εκτιμουσα...
Ζητω συγνωμη για το υφος μου απο τους υπολοιπους αναγνωστες.
ΓΙΩΡΓΟΣ Σ.
Νομίζω οι αναγνώστες του blog, μπορούν να καταλάβουν ότι εάν κάποιος από τους δυο μας είναι αγενής, αυτός δεν είμαι εγώ.
Σε όλη μου τη ζωή, οι "αριστεροί" με χαρακτήριζαν "αντιδραστικό" και οι "αντιδραστικοί" με χαρακτήριζαν "αριστερό". Οπότε δεν με παραξενεύει η "επίθεση" και "οι χαρακτηρισμοί" που μου αποδίδετε.
Σας προτρέπω αν έχετε λίγο χρόνο από το χαράκωμα ή το λαγούμι που μου γράφετε (διότι εγώ όπως λέτε είμαι στον καναπέ) να ακούσετε την εκπομπή που υπάρχει στο blog, με τον Ιστορικό Ιάσονα Χανδρινό σχετικά με την δράση του ΟΠΛΑ κατά τη διάρκεια της Κατοχής στην Αθήνα. Επειδή τον Χανδρινό δεν τον λές και "αντιδραστικό" θα σας έκανε καλό να ακούσετε ορισμένα πράγματα για την σχετικότητα της ιστορίας, τις προσωπικές εκδικήσεις που συγχέονται με πολιτικούς ή "εθνικοαπελευθερωτικούς" σκοπούς και την ρευστότητα των πραγμάτων, όπου ο "δολοφόνος" και ο "ήρωας" μπορούν απλά να είναι τα δύο πρόσωπα του Ιανού.
Επιμένω (και μπορείτε να διαβάσετε πολλές αναφορες) ότι εκτός από μάχη στον Μελιγαλά έγινε και τεράστιο έγκλημα (και ακριβώς η ερώτηση ετέθη στον Χανδρινό περί "οικογενειακής ευθύνης" και παραδέχθηκε ότι ήταν εγκληματική ενέργεια και των δύο πλευρών αυτό). Εάν όλα αυτά καλύπτονται πίσω από "ιδεολογικά" κριτήρια δεν αναιρούν τον χαρακτήρα της πράξης. Τέλος νομίζω ότι "αποτελεί καθήκον" της Ιστορίας να αναθεωρείται και να ξαναδιαβάζεται διαφορετικά.
At 13/5/13 09:26,
Η ορθοκωστά είναι εμβληματική γιατί, αν μη τι άλλο, τόσα χρόνια μετά την κυκλοφορία της, δημιουργεί πάντα έντονες συζητήσεις.
Το ενδιαφέρον με την περίπτωση Β. είναι πως (πέρα από την ιδιαίτερη γραφή ή τις τεχνικές του) κρίθηκε κυρίως με ιδεολογικοπολιτικά κριτήρια (τουλάχιστον για κάποια έργα του). Και στην μεν μια περίπτωση (Κάθοδος των 9)εκθειάστηκε ως αριστερός ενώ στην Ορθοκωστά κατακεραυνώθηκε ως απολογητής του δοσιλογισμού!
Όσο για τον συσχετισμό με τη Δημουλά, υποθέτω ότι ο Λύσιππος αναφέρεται στο ότι και οι δύο είναι ακαδημαϊκοί.
At 13/5/13 11:31,
"Το αντε πια ελπιζω να φανερωνει τις προθεσεις σας να μην ξαναδιαβασετε το blog, πραγμα που ομολογω δεν με χαλαει καθολου". Για την αποκατασταση της αληθειας για το ποιος ειναι ο αγενης εδω μεσα επειδη δεν του αρεσε μια γνωμη που κριτικαρε, εντονα ειναι η αληθεια, καποια απο τα γραφομενα σου.
Απο ολο το βιβλιο του Χανδρινου και ολα οσα ειπε εσυ κρατησες μονο αυτο που σε συμφερει. Οτι οντως μεσα στον κακο χαμο του πολεμου υπηρξαν και καποιες ελαχιστοτατες τετοιες περιπτωσεις. Ολη την υπολοιπη δραση της ΟΠΛΑ φυσικα την αποκρυπτεις. Σε ποναει μαλλον πολυ η αντισταση της σε οσους βασανιζαν, και εστελναν στα εκτελεστικα αποσπασματα χιλιαδες λαου. Ουτε κουβεντα γι αυτα. Ουτε κουβεντα βεβαια για τα εγκληματα των ταγματασφαλιτων δεν εχεις πει στις 2 αναρτησεις σου. Διαβασε καλυτερα (αν το εχεις διαβασει βεβαια) το βιβλιο του Χανδρινου και πες μας ποιοι ειναι οι δολοφονοι.
ΓΙΩΡΓΟΣ Σ.
Αγαπητέ Γιώργο Σ.
Είναι το τελευταίο σχόλιο σας που απαντάω.Νομίζω ότι πολυασχολήθηκα κιόλας διότι εάν συνεχίσουμε λίγο ακόμα θα διαφωνήσουμε ακόμα και για βασικά πράγματα.
Σας παρέπεμψα στο podcast της κουβέντας μου με τον Χανδρινό (εκεί εξάλλου μιλάει κατά το πλείστον ο ίδιος ο συγγραφέας) και όχι στο ποστ, το οποίο ο καθένας το διαβάζει όπως αυτός αντιλαμβάνεται. Εάν προτιμάτε να πιάνεστε από κάποιες λέξεις είναι δικαίωμά σας, εξάλλου η κάθε κρίση είναι υποκειμενική.
Ας κρατήσουμε λοιπόν αυτή την υποκειμενικότητα χωρίς περαιτέρω χαρακτηρισμούς και ακρότητες και ας μη σπαταλιόμαστε σε πράγματα που δεν μας επιβάλλει κανείς να διαβάζουμε όπως αυτό εδώ το blog που το γράφω για το κέφι μου και μόνο και δεν εξυπηρετεί άλλους σκοπούς (εκτός κι αν έχει αποκτήσει κάποια δύναμη, την οποία δυστυχώς δεν αντιλαμβάνομαι).
Εύχομαι να είστε καλά και να διαβάζετε βιβλία.
At 13/5/13 14:20,
Γιατί η Ορθοκωστά είναι εμβληματική?
Η μισή αλήθεια=ψέμα.Ποιός ήταν και τι έκανε ο Κατσαρέας το γνωρίζει όλη η Νοτια Πελ/σος.
Και ας μη ξεχνάμε.Ο Θ.Β.ένας από τους 32 του "σκάστε και σκύψτε"όπως η Δημουλά
Δε ξέρω σε ποιό ρεύμα είσαι κόντρα,αλλά μυρίζει προπαγάνδα άκαιρη.