Δευτέρα, Φεβρουαρίου 19, 2007
posted by Librofilo at Δευτέρα, Φεβρουαρίου 19, 2007 | Permalink
Μιά συνέντευξη
Το σκέφθηκα αρκετά προτού "ανεβάσω" την συνέντευξη που έδωσα στην Κα Ελένη Γκίκα γιά το ΕΘΝΟΣ της Κυριακής (18/2/07).Τελικά επικράτησε μέσα μου,η άποψη ότι όποιοι (και όσοι)διαβάζουν αυτό το blog τόσους μήνες τώρα (και δεν αγόρασαν το Εθνος της Κυριακής),θα ήθελαν να διαβάσουν τις απόψεις μου.

Το ΕΘΝΟΣ έχει ξεκινήσει από την προηγούμενη εβδομάδα ένα αφιέρωμα στα "βιβλιοφιλικά" blogs,η αρχή έγινε με τον αγαπητό Reader,συνέχισε με την αφεντιά μου και απ'ότι γνωρίζω τις επόμενες Κυριακές είναι η σειρά του Bookattack,της Εαρινής Συμφωνίας και άλλων καλών και σεβαστών συναγωνιστών.

Ιδού λοιπόν το κείμενο.Την ερώτηση σχετικά με τον αριθμό των βιβλίων που διαβάζω την μεταφέρω όπως ήταν στην αρχική της μορφή.Η εφημερίδα γιά να μη "κόψει" την απάντηση μου προτίμησε να "κόψει" την ερώτηση και έτσι η απάντηση φαίνεται τελείως υπερφίαλη.Anyway,ευχαριστώ πολύ την Κα Ελένη Γκίκα η οποία δείχνει να προσέχει ιδιαίτερα την μπλογκόσφαιρα αποδεικνύοντας το ειλικρινές ενδιαφέρον της γιά οτιδήποτε "καινούριο" παρουσιάζεται στον χώρο του βιβλίου.Όπως έλεγε και η γιαγιά μου,"μισή ντροπή δική της,μισή ντροπή δική μου"...


LIBROFILO: Το απόλυτο βιβλιοφιλικό μπλογκ

Ως Librofilo εμφανίστηκε τον Μάιο του 2006. Με εντυπωσιακά… εγκαίνια <Διαβάζω για να ζω, ζω για να διαβάζω> και με πορεία που απολύτως το αποδεικνύει και το επεξηγεί, έχει υπογράψει από τις πιο εμπεριστατωμένες και γοητευτικές κριτικές, για βιβλία που διάβασε και του άρεσαν αυτό τον χρόνο. Με μια μέθοδο σαγηνευτικά…. εγωιστική (<Λατρεύω τον Τάιμπο και μ’ αυτόν θέλω να ξεκινήσω τη χρονιά>), με ένα άκρως αντιφατικό προφίλ (<εργάζεται σε μεγάλη πολυεθνική εταιρεία>) έχει δημιουργήσει ένα μπλογκ που αποτελεί σχεδόν… καθεστώς, όσον αφορά το βιβλίο. Η ηλεκτρονική του διεύθυνση: http://librofilo.blogspot.com.



- Τι είναι εκείνο που μπορεί να κάνει κάποιον με το δικό σας προφίλ να κάνει μπλογκ;

Μάλλον η ανάγκη να εκφραστεί γι' αυτά που αγαπάει. Το προφίλ που περιγράφω είναι πολύ αληθινό και αντιφατικό ταυτόχρονα σαν την ίδια τη ζωή άλλωστε.

- O απολογισμός της χρονιάς ομολογουμένως υπήρξε εντυπωσιακός .../(140 αν θυμάμαι καλά, βιβλία!) και το ότι κάποιος με αυτό το προφίλ διαβάζει τόσο πολύ, επίσης είναι αντιφατικό. Διαβάζετε, έχετε πει, δυο με τρεις ώρες την ημέρα και επί...πόσα χρόνια; /

Τα βιβλία που διάβασα μέσα στη χρονιά ήταν δυστυχώς λιγότερα από 120 που είναι το ρεκόρ μου. Δεν θεωρώ ότι διαβάζω πάρα πολύ, μέσα από τα μπλογκς γνώρισα ανθρώπους που ίσως να διαβάζουν περισσότερο. Προσπαθώ να διαβάζω δύο ώρες την ημέρα, συνήθως τα καταφέρνω. Με αυτό το ρυθμό προχωράω τα τελευταία 5 χρόνια. Πριν τα 30 μου, διάβαζα περισσότερο, μετά υπήρξε ένα διάστημα που είχα πέσει με τα μούτρα στη δουλειά και την «επαγγελματική καταξίωση»,τώρα έχω σταθεροποιήσει τον ρυθμό μου. Είμαι συστηματικός αναγνώστης βλέπετε, διαβάζω όλη μου τη ζωή με πάθος.

- Με ποιον τρόπο επιλέγετε βιβλία;

Εάν γνωρίζω τον συγγραφέα από προγενέστερα έργα του, και μου είχε αρέσει ή τον είχα βρει ενδιαφέροντα, αγοράζω το βιβλίο του. Κατά τα άλλα διαβάζω κριτικές και ακολουθώ πιστά κάποιους κριτικούς που μ' αρέσουν. Επίσης εμπιστεύομαι την κρίση μου και την αναγνωστική μου εμπειρία.

- Βρίσκετε ότι συμπληρώνετε την ήδη ισχύουσα κριτική;

Μη τρελαθούμε το κέφι μου κάνω, ούτε συμπληρώνω το υπάρχον τοπίο, ούτε φιλοδοξώ να παίξω κάποιο τέτοιο ρόλο, βεβαίως εάν το δει κανείς μακροπρόθεσμα, τα "θεματικά" blogs είναι το μέλλον.

- Οι επισκέψεις θεωρείτε ότι είναι μέρος του ποστ;

Τα σχόλια είναι που δίνουν το ρυθμό στο εκάστοτε ποστ. Αυτή η interactive επικοινωνία είναι ένα από τα κυριότερα συστατικά ενός blog.

- Κάνοντας έναν μικρό απολογισμό, άξιζε τον κόπο;

Είναι καταπληκτική ψυχοθεραπεία, οπότε σίγουρα άξιζε τον κόπο.

- Διαβάσατε καλύτερα, αποκτήσατε φίλους μέσα απ' αυτό; Δεδομένου του ότι η ανάγνωση (όπως και η γραφή) θεωρείται κάπως μοναχική διαδικασία.

Και βιβλία που μου σύστησαν (ή είδα σε άλλα βιβλιοφιλικά blogs) διάβασα και καλούς φίλους έκανα. Δεν πιστεύω ότι βελτιώθηκε η αναγνωστική μου ποιότητα απλά ορισμένες επιρροές με βοήθησαν να δω κάποια βιβλία με άλλο μάτι. Τελικά ίσως η ανάγνωση να μην είναι τόσο μοναχική διαδικασία.
 



7 Comments:


At 20/2/07 12:50, Blogger scalidi

Μπράβο, λίμπρο. Σας έχω διαβάσει από την Κυριακή. εκείνη την απάντηση ότι τα σχόλια δίνουν το ρυθμό στα ποστ, τι τη θέλατε; Με εκθέτει ανεπανόρθωτα που έθεσα και υποψηφιότητα ακουσίως για τη Γιουροβίζιον...

 

At 20/2/07 13:25, Anonymous Ανώνυμος

Όλη η... ντροπή δική μου,δεν τίθεται λόγος. Και βεβαίως και οι ευχαριστίες δικές μου, για το ότι με εμπιστευθήκατε. Και όπως ήδη πολύ σωστά γράψατε, θα ακολουθήσουν οι πάντες (αν το θελήσουν). Δεν έχει τίποτα να χωρίσει η συμβατική κριτική των εφημερίδων με την ολόφρεσκη αναγνωστικά κριτική ματιά που συναντάμε στα blogs. Υπάρχουν μπλόγκερς που παρακολουθώ ανελλιπώς και μόνο κερδισμένη αισθάνομαι ότι έχω βγει απ' αυτό και τους είμαι ευγνώμων. Εχω προσέξει συγγραφείς και βιβλία που ενδεχομένως και να μου διέφευγαν. Και από σας έχω δανειστεί πάρα πολλά (και σας τα έχω αποδώσει, όπως το "Κουρδιστό πουλί" που ενδεχομένως και να μην το διάβαζα διαφορετικά). Ισως να'χετε δίκιο, και η ανάγνωση να μην είναι και τόσο... μοναχική διαδικασία. Τουλάχιστον στα blogs. Να είστε καλά και καλές αναγνώσεις σε όλους σας.

 

At 20/2/07 14:42, Blogger Librofilo

@Scalidi>Σ'ευχαριστώ γιά τα καλά σου λόγια.Άδικο είχα?Μεγάλο σουξέ το τραγούδι σου...

 

At 20/2/07 14:43, Blogger Librofilo

@Κα Γκίκα>Τα σέβη μου

 

At 20/2/07 16:34, Blogger advocatus diaboli

Ωραίο και δίκαιο! Ευτυχώς, υπάρχουν και τέτοιες φωνές στον Τύπο. Που δεν έχουν κόμπλεξ και μπορούν να δουν το νέο, το καινούργιο.

 

At 21/2/07 09:59, Blogger Librofilo

@Advocatus diaboli>Σας ευχαριστώ και όπως σωστά λέτε, τα εύσημα ανήκουν στην Κα Γκίκα που διαθέτει ανοιχτό μυαλό,κάτι που σπανίζει δυστυχώς στην Ελλάδα.

 

At 2/3/07 17:06, Anonymous Ανώνυμος

ειλικρινά χαρά μας και τιμή μας να έχουμε εσάς κοντά μας.

ακόμη μια φορά οι χαμηλοί τόνοι και η ποιότητα ξεχωρίζουν.

 

Δημοσίευση σχολίου

~ back home